torsdag, september 21, 2006

Nok en uke forbi..

Da har nok en uke gått gitt. Tida går bare fortere og fortere her nede, mye å lese på og gjøre, så da blir det slik. Og det er jo bra =) Flytta inn for en uke sia, og trives kjempegodt:D Denne uka har jeg benytta mange timer på ikea i håp om å få det litt hjemmekoslig her. Det jeg har slitti mest med er den stygge sofaen og stolen jeg har her, men akkurat nå er jeg blitt så vant med sofaen at den er nesten litt fin :p Et par blåe puter friska den opp litt.. Stolen derimot er jeg veldig irritert på, så jeg har midlertidig hivvi et hvit laken over den og en blå pute og et blått pledd. Har prøvd alt for å få skaffet et trekk, men det er snakk om å kjøpe stoff og spesialsy trekk, og jeg gidder ikke koste på den så mye. Tror det blir nok en ikea-tur også kjøper jeg bare et sengepledd og fester på den. =) =)

Ellers har jeg hatt en fin skoleuke, og neste fredag klokka HALV 7 (!) skal vi ha vår første anatomi prøve. Det blir veldig spennende, men også veldig vanskelig, da skal vi kunne hele skjellettet (utenom skallen) til hest, ku, gris, hund og katt :p Skummelt..

Ellers virker det som jeg foreløpig henger med i timene, og det er bra :p

Spiste kjøttbullor og potet!! på tirsdag, og melkesjokolade. NAM =) Savner forresten smågodt veldig mye. Ellers har jeg vært flink å lage meg litt mat etter jeg flytta. Har spist både pasta, fiskegrateng og pannekaker :p Men skal innrømme at det blir en del burger king, men da spiser jeg Burritos :p Idag var jeg og to til og spiste kinamat som var kjempegod!! 21kr per person ble det ;) Senere spiste jeg dessert, kinderegg IS!! Kjempegodt!! :D :D

Idag hadde vi praktisk anatomi der vi fikk se og ta på framben til forskjellige dyr. Da vi kom inn så vi det lå en hundefot (med skinn og klør) innpakka i et teppe. Det var litt ekkelt, men vi tenkte den skulle sikkert brukes etter oss, så vi fortsatt bare å se på de andre beinene. Helt i slutten av timen gikk læreren bort til hundefoten og tok vekk teppet, der ser vi en flådd hundefot, det var kun labben det var igjen skinn på. Læreren vår skulle vise oss hvordan musklene lå i forhold til beinene vi akkurat hadde sett på. Det var utrolig stilig egentlig, men litt rart til å begynne med :p Så litt artig når han begynnte å snitte og skjære i musklene :p Gleder meg til vi får prøve :p

Jeg har vaska klær for første gang idag, men de er fortsatt i maskina så jeg er usikker på hvordan det gikk :p

I helga skal vi lese anatomi til prøven, også blir det vel ut og spise og muligens kino på lørdagen. Koslig med litt sosiale happenings vettu =) Men godt med rolig helg og :)

Ja, forresten så har de fleste fått med seg opptøyene som har vært/er her i budapest. Statsministeren har løyet for å kommet til makta, så det har vært masse demonstranter utenfor MTV-bygget (Magyar (Ungarsk) TV) masse politi og styr og bråk. Jeg bor heldigvis langt unna der, så dere må bare slappe av. Dessuten syns jeg bare det er litt morsomt med litt liv :p Har ei vennine som bor rett utenfor bygget, og var der på tirsdagskvelden og da var det masse folk som hadde samlet seg for å demonstrere. Får se hvor lenge det varer, demonstrantene krever at statsministeren går av, men han nekter :p Så det kan vel bli ei stund. Masse tåregass blir brukt, og på oktogon rett ved her jeg bor var tidlig i morrest dekt med tåregass.. Men som jeg sa, de holder ikke på her jeg bor, og de angriper ikke sivile, så jeg er ikke redd, det er bare å holde seg inne på kveldene. Men jeg er litt spent på helga, men jeg går uansett ikke alene. Så don't worry =o)

Klemmer fra Pia =)

ps: under 1 mnd til jeg kommer hjem =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

heia Piamora! har prøvd flere ganger å skrive t dæ,men får d ikke gjennom,men æ prøve igjen...du e flink t å skriv i bloggen din,sånn at d e greit for oss som e heim å få føll m litt på d d gjør,å d kan jo bli ganske spennende etter hvert:)håpe d har litt kontakt m Cecilie å da.d er nok ikke så mye nytt å skrive herfra,for d blir vel godt oppdatert hjemmefra...nå er d ikke lenge til d får besøk av mamma og Rune,d blir nok koselig.Ta vare på dæ sjøl,så snakkes vi vel en gang.:)stor klæm fra tante Sidsel.

Anonym sa...

heihei=) måtta sje bloggen din rett etter at du sendt mld, kjæmpe artig å les! no e d ikke leng t du kjæm hjem en tur..glæde mæ!! snakkes snart vennen

Anonym sa...

Hyggelig å se at du har det bra Pia. Vi følger med på bloggen din vi også. Vi var på besøk til mammaa og Rune nå nylig, så vi er rimelig oppdatert på hvordan du har det. Du får passe på deg selv, og kose deg masse.

Ståle og Kristin