lørdag, september 02, 2006

Min foerste uke i Budapest!

Heihei.. Da har jeg kommet meg paa nett for foerste gang siden jeg kom ned hit (mandag 28.)

De 4 foerste dagene har jeg bodd paa et slags internat, der jeg hadde et soverom/stue/kjoekken + bad. Det eneste av kjoekken jeg hadde var et minikjoeleskap, and thats it.. Jeg hadde heldigvis tv, men naar alt er dubbet til ungarsk blir heller ikke det saa morro.. Saa da gikk det paa MTV og CNN.. Dette internatet laa kjempelangt unna midtbyen, noe som resulterte i at jeg ikke kunne vaere ute etter det ble moerkt siden det var litt lugubert.. Dessuten maatte jeg vaere inne til 23, fordi da stengte resepsjonen hvor jeg hadde noekkelen min.. Tilvaerelsen min paa dette rommet, foerte til depresjon, lite matlyst og utrolig stor hjemlengsel. Derfor brukte jeg hele onsdag og torsdag til aa finne leilighet i sentrum, noe jeg naa endelig har funnet meg!!!

Fredag skrev jeg kontrakt med Mr. Zinner, hvor jeg leier en leilighet for 300Euro i mnd'en. Leiligheten ligger i distrikt 7, samme som skolen, og er veldig sentralt. Den har et stort soverom (med dobbeltseng) stort kjoekken og spisebord, stort fint bad og stue. Paa stua er det sovesofa, saa jeg tar gjerne imot besoek :p Eneste problem er at leiligheten ikke er ledig foer 15 sept, derfor lot Mr. Zinner meg faa bo i nabogata i en mindre leilighet gratis til den 15. Hurra!! Saa slipper jeg det ufyselige internatet. Saa igaar fredag flyttet jeg inn i den foreloepige leiligheten, og jeg trives allerede mye bedre!! Det bor ogsaa 3 studenter i samme gate som meg :)

Fredag kveld hadde skolen arrangert sighsteing for alle medisin og vet. studenter. Da kjoerte vi med baat nedover vakre Donau. Dette var skikkelig sosialt og det hjelper paa humoeret! :) :) Etterpaa dro vi en 15 stk og spiste litt mat og var sosial. Foresten saa koster en oel ca 15kr paa utesteder :p

Idag loerdag er det EM kvalik kamp mellom Norge - Ungarn, den skal vi selvfoelgelig dra paa!! Vi er ca 50 med. og vet. studenter som drar sammen til kampen + alle andre norske fans. Det blir bra! Vi skal vorse litt og male flagg i ansiktene og ha plakater! Det er mange studenter som har kjaerester der hjemme i Norge, saa vi har planer om aa lage plakater med " I Love You Martin!" osv Ihvertfall har jeg planer om det :p Det er godt aa vite at jeg ikke er den eneste som savner min kjaere der hjemme. Da foeler man seg ikke saa alene likevell.

Idag har jeg pakket ut koffertene mine og gjemt de bort i skapet, saa naa tror jeg det blir bedre, foeler meg at jeg bor her da, ikke bare er paa en lang ferie. Ogsaa har jeg satt opp bilder av dere der hjemme, og fotoalbumene er ogsaa framme. Savner dere masse alle sammen, og skal proeve aa komme hjem i oktober.

Store klemmer fra Pia! :) :)

Ingen kommentarer: