søndag, september 17, 2006

Endelig etablert :)

Etter mye om og men på fredag, fikk jeg endelig flytta inn i leiligheten. Det hele starta med at jeg skulle flytte inn rundt 12, og at vaskedama skulle slippe meg inn, men når jeg annkom leiligheten var det ingen der. Jeg ringer han som eier leiligheten, men intet svar å få. Etter å ha stått i gangen utenfor leiligheten vel en time, (veldig irritert og stressa, siden internett folkene kan komme når som helst) får jeg melding av eieren om at nøkkelen ble lagt i postkassa, som er bare å åpne. Hvordan kan jeg vite at nøkkelen lå der, når ingen har fortalt meg det? Uansett, lykkelig henter jeg nøkkelen og prøver å låse opp. Men ingenting skjer.. så jeg står der og fikler med låsen og prøver alle mulige metoder for å åpne, men døra rykker ikke på seg.. Så dukker naoben min opp (Adam, en veldig hyggelig ungarsk mann, som snakker bra engelsk) og han prøver iherdig å hjelpe meg, vi oljer låsen og alt, men til ingen nytte. Jeg ringer eieren og sier at jeg må ha fått feil nøkkel, han sier han skal sende noen til å sjekke det. Imens inviterer naoben meg inn på te, slik at jeg heldigvis slipper å sitte i gangen å vente. Etter en stund kommer en mann og sier at jeg har feil nøkkel (for det hadde vi ikke skjønt fra før..) og at damen som har min nøkkel ikke kommer hjem før 16, men han skal prøve å få tak i henne. Kl 15 kommer en sint ungarsk dame opp og småkjefter, hun åpner døra og gir meg nøkkelen. Takk gud! Endelig vel inne, og ganske sikker på at håpet om internett i leiligheten før helga var borte, ringer mobilen min. Det er internett fyren som spør om jeg kan åpne porten, slik at han kommer seg inn! Hurra!! Så da ble det både leilighet og internett på meg til slutt likevell, selv om det så veldig mørkt ut en stund :p

Så nå har jeg pakket ut og prøvd å gjøre det litt mer hjemmekoslig, men det blir vel bedre etterhvert. Var en tur på ikea igjen på fredag, kjøpte en del ting, så må jeg vel tilbake senere til uka igjen :p Prøve å gjøre det litt fint så jeg kan ha besøk :p :)

I går lørdag, var det rebusløp for norske (og svenske) studenter fra 1.klassene her i budapest, det starta kl 14.30 og varte til kvelden. Så var det "Iguana Street Party" etter rebusløpet, med ei lita gate som var stengt av for trafikk, også sto de å lagde mat i gata. MASSE folk på en liten plass. Trivelig kveld, men var så utrolig sliten at jeg dro hjem i 1 tida.

Ellers skal søndagen benyttes til avslapping og lesing. Har ikke fått lest så mye de siste dagene, så skal stå på litt ikveld nå. Neste uke har vi faktisk vår første prøve, i anatomi. Da skal vi kunne hele skjelettet. Til dyr :p blir spennende :)

Jeg har fått opp IP-telefonen, og da er det sånn at hvis dere ringer meg på: 74 40 14 14 så er det akkurat som dere ringer en vanlig hustelefon i norge. Og hvis jeg ikke er hjemme kan dere bare legge igjen en beskjed, så ringer jeg tilbake når jeg kommer hjem :)

Klem fra Pia :)

Ingen kommentarer: