søndag, desember 03, 2006

14 herlige dager =)

Nå har Martin vært her i 14 flotte dager. Vi har ikke gjort så veldig mye spennende, men vi har kosa oss hver eneste dag :D Vi har sett litt severdigheter, som Parlamentet, Slottet og M-tv bygningen som ble angrepet under demonstrasjonene. Vi har også tatt den gule metroen som Martin synes hadde en morsom "Nintendo" lyd. En del shopping har det blitt, og vi har også handlet noen julegaver til dere der hjemme. =) Martin har vært med meg i noen timer og fått sett hvordan skolen jeg går på er. Han var med på bl.a. en time hvor vi ser på at læreren skjærer i en nokså død hund... Martin fant ut at han liker levende hunder med pels best.. :p Vi har spist ute nesten hver dag.. og funnet ut at vi trives best hjemme i senga med sjokolade, potetgull og brus.. og pc'en i fanget :p Vi har sett en god del friends episoder her nede, men det er bare koselig :D Igår lørdag, tenkte vi å dra ut på Buda siden og spise romantisk middag, men det endte opp med mat fra burger king i senga og friends på pc'en :p Vi har funnet ut at vi egentlig er ganske enkle sjeler som koser oss best i hverandres selskap, uten mye styr og stas. =) =)
Slik så lørdagskvelden vår ut:

Resten av bildene finner du her: http://pia.mine.nu/gallery/index.php

Vi var en tur til byen hvor farmor bor, og besøkte hun og tante Agnes (som var på besøk). Farmor har forresten fått seg en liten valp!! :D:D Kjempe søt. Der fikk vi servert ekte ungarsk mat; suppe, hovedrett (fylte paprika) og nok en hovedrett (kylling og poteter) Vi ble stappmette!

Vi gikk oss tur til handlegata (Vaci Utca) og i begynnelsen av gata viste det seg å være et stort julemarked. Her solgte de håndlagde ting, alt fra lys til glass, pels, klær og god mat. Samtidig var det dekorert med fine lys og det var live underholdning. Koslig =)

Ellers har jeg hatt to prøver samtidig som Martin har vært her. De var i matte og kjemi, tror de gikk bra, men har ikke fått resultatet enda. Til uka som kommer har jeg to prøver til, en eksamen i biologi og en tentamen i fysikk. Og i ukene fram mot jul er det prøver og eksamener hele tida, så sånn sett er det bra, siden tida da går fort :) Gleder meg masse til å komme hjem til jul, det blir knall :) I år har jeg ikke nedtelling til den 24, men 22, da skal jeg være hjemme på trivelige Stjørdal :p

Klemmer fra Pia og Martin =) =)



Ingen kommentarer: