tirsdag, mai 29, 2007

Jeg er en oooptimist... heldigvis..

Heihå!

En stund siden sist.. noe grunnet at jeg ikke har hatt så mye gode nyheter å fortelle.. :p

Hadde anatomi eksamen 24 mai, trodde jeg var godt forberedt, men prøven var helt høl i hauet og alle jeg har prata med fikk en skuffende opplevelse. Har ikke fått resultatet enda, men regner med det blir re-take i slutten av juni.

Hadde botanikk eksamen idag.. første muntlige jeg har hatt. Det ble en fæl opplevelse.. Hadde 5 dager å lese på, var litt skuffa etter anatomi, brukte mesteparten av tida på å pugge 200 planter, frø og korn som man må gjenkjenne navn og giftige stoffer på, før man faktisk kan ta den teoretiske delen. Klarte plante-delen, men trakk to emner jeg ikke kunne på teorien, og dermed satt jeg der uten å kunne si særlig mye, og da ble det re-take gitt...

Litt nedbrutt etter disse to, men jeg er en optimist, og har brukt dagen på å planlegge hvordan resten av eksamensperioden min blir, på å vaske klær og komme meg opp igjen av grøftekanten! Nå viser det seg faktisk at hvis jeg får skyvd eksamene mine litt framover, så har jeg ei vennine som har eksamen nesten akkurat samme dager, så da kan vi lese sammen! På alle!! HURRA! Så den nye eksamensplanen min ser slik ut:

8. juni: Kjemi
14. juni: Histology
21. juni: Fysikk
25. juni: Botanikk re-take
28. juni: Anatomy re-take

I den annledning av at jeg blir hele 20!! år i morgen, vil jeg benytte annledningen til å legge ut en liten liste over ting jeg ønsker meg. (Ingen kjøpeplikt)

Ønskeliste:
-klokke (ikke så stor, og helst digitalt)
-penger
-innesko til bruk i dyreklinikken (hvor jeg skal jobbe i sommer, hihi.. ;))
-bærbar pc
-lita lommebok
-pennal
-vesker/klær/sko (får man aldri nok av)
-billett til Snoop konsert 1.juli
-av tante Sissel m/fam ønsker jeg meg pudderperler =)

Jeg vil også benytte annledningen til å si at evt gaver til jubilanten taes imot etter 29. juni (helst ikke send hit, verdisaker har en tendens til å bli borte i posten), det vil da bli holdt et forsinka bursdagsselskap etter jeg har kommet hjem =) (Om akkurat 1 mnd, som går fort ;)

Idag er ukas høydepunkt nemlig Frustrerte Fruer! :D

Klemmer til alle, fra en fortsatt positiv Pia =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med morgendagen og lykke til med resten av eksamenene :D

Pia sa...

Takk skal du ha :)

Anonym sa...

Heia Piamora!

HAPPY BIRTHDAY TO YOU.
Håpe at d bli bursdagsparty når du kommer hjem,har ikke sett deg på kjempelenge.....
Det blir nok ei råd med bursdagsgave :D.

Synd med eksamen,men du klarer nok å rette opp det.

Vi er nå i USA for å hente Cecilie,så nå holder vi på å pakke hennes saker....det er ikke småtteri.....Her bor vi i ville vesten,akkurat som på film.
Det er nok med blandede følelser Cecilie reiser hjem :(.
Cecilie har gjort det kjempebra på skolen :)

I går var vi i Yellowstone nasjonalpark hele dagen,sammen med ei venninne av Cecilie,det var virkelig en opplevelse...Artig,vi så masse forskjellige dyr,men ikke bjørnen som jeg hadde håpet på:(

Men Pia..stå på...Lykke til,skal tenke på deg.

Stor klæm fra Cecilie,tante S.og onkel K.O.

Anonym sa...

Hei!
Hvordan gikk kjemien? :)