onsdag, november 01, 2006

Jeg hater kjemi!!..

Da har jeg kommet hjem fra 10 dager hjemme i hærlige vakre Norge, Stjørdal (og Skatval ikke minst =) Hadde det kjempe koslig, men fikk ikke lest så mye, så det har vært hardkjøring med lesing de siste dagene her i Budapest. Det var forresten utrolig mye tøffere å komme tilbake her nede enn jeg trodde.. Trodde ikke jeg skulle ha like mye hjemlengsel nå som jeg hadde i starten, men akk joda.. Det var litt trasi, men nå 3. dagen går det bedre.. Har heldigvis (?) prøve i kjemi i morgen så da har jeg nødt å fokusert på den, selv om det er vanskelig..

Faktisk så er jeg helt sikker på å stryke i morgen på kjemiprøven, og jeg har aldri vært så stressa og nærvøs foran en prøve som jeg er nå.. Det er helt forferdelig, og jeg kan ingenting!!! =( Hvis noe kan knekke meg helt her nede, er det virkelig kjemien.. Jeg hater virkelig dette faget! Og når alle lærerne jeg har hatt i kjemi så langt har vært skikkelige drittsekker, er det ikke rart dette er min største frykt..

Har så langt ikke strøket på noen prøver, fikk 88% rett på matte og fikk en 3 på fysikk, så det går ihvertfall helt greit..

Vi har startet med å dissekere i hunder, noe som er kjempeinteressant. Det er bare så utrolig tussi at det er så mye å lese... Det er virkelig hardt.. -Og akkurat nå skjønner jeg egentlig ikke hvordan jeg skal klare dette.. Men jeg må bare prøve.. jeg har jo lyst til å bli veterinær så..

Om 19 dager kommer Martin nedover og blir her i 14dager, så det gleder jeg meg så utrolig mye til. Og jeg må bare være skikkelig flink til å lese selv om han er her. Han får heller hjelpe meg å pugge. Så lenge vi får være sosiale med hverandre og sove sammen om natta er jeg veldig fornøyd =) =) =)


Stressa og oppgitte klemmer fra Pia...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heia Piamora! Ja da var du tilbake igjen da,synn at vi ikke fikk truffet hverandre når du var hjemme,men sånn er d bare,man rekker ikke alt på noen få dager,men kanskje vi treffes når du kommer hjem til jul.Synn at du har sånn hjemlengsel,men du må bare tenke fremover og bite tennene sammen so stå på,dette er en fase i livet ditt,og tiden går fort,og snart får du besøk av Martin,og når han reiser hjem igjen,så er d snart jul.Artig for meg å se at du og Cecilie holder kontakten.Stå på Pia dette klarer du og tvi tvi på prøven(e).Stor klæmz fra tante Sidsel.(Har hatt besøk av mamma i kveld.)

Hege sa...

Hei. Kom over bloggen din da jeg søkte rundt på nettet etter veterinærhøyskolen i Budapest, har planer om å studere der selv. Vet du om skolen din har noen alternative metoder til dyreforsøk eller dissekering av dyr? Vet at det er mange veterinærer som har brukt alternativer til dyreforsøk i utdanningen sin og jeg må finne en skole der dette lar seg gjøre, ellers kan jeg ikke bli veterinær :\