søndag, november 12, 2006

Motivasjon =)

Først og fremst! Gratulerer med dagen til alle pappa'er! Og spesielt min pappa =) =)

Da har jeg strøket på min første prøve.. jaja det kom jo ikke som noe sjokk. Kjemi er ikke mitt fag, noe jeg må snu om på. Jeg har en sjanse til og det er uheldigvis rett før eksamen.. menmen, jeg har allerede begynt å lese til den, så jeg er positiv og håper det går bedre neste gang :)

Denne uka har gått utrolig fort, noe som er bra. Tida gikk veldig sagte når jeg kom hjem fra Norge, men nå er alt som før igjen og jeg trives selv når jeg sitter hjemme alene. Tok bare et par dager å venne seg til tanken om å bo alene igjen :)

Hadde zoology prøve på fredag, regner med jeg strøyk der og, kjipt for jeg leste faktisk mye. I fjor var det 95% som strøyk første prøven, så det sier seg selv at det er et håpløst fag. Klassen har skrevet opp alle spm'ene fra første prøve, også får vi de samme på re-take neste fredag. Det er slik det fungerer. Virker som lærerne vil at vi skal stryke, menmen :)

Ellers har jeg bakt brød for første gang i mitt liv. Det var veldig koslig, og jeg følte meg som den husmora! :D Skikkelig grovbrød fra ikea :p (Tillsett vann, bland, hev og stek) Ikke så avansert :p

Som vanlig skjer det alltid masse i helgene, litt kjedlig når jeg egentlig vil lese litt :p Fredag var jeg på innflyttningsfest hos de ungarske naboene til ei venninne, og i går var det Ansa's Fagseminar 2006! Det varte fra kl halv 10 til 16.30 og var utrolig interessant å høre på. Veterinærer fra norge fortalte om diverse muligheter vi har etter studiene. Det var herlig, fikk skikkelig motivasjon og det er godt å bli minnet på hvorfor vi sitter og sliter og leser sånn :p På kvelden møttes alle igjen og vi fikk spise og drikke så mye vi ville for 50kr! Og etterpå var det fest på baren på skolen vår, Equus :) Bilder: http://pia.mine.nu/gallery/ansafagseminar

Neste helg har vi "Freshmens Ball" og da er jeg i den kjipe knipe at jeg må kjøpe meg både kjole og sko, siden jeg ikke har det her.. litt kjipt å bruke penger på det, når jeg sitter her og ikke har så mye penger. Så hvis du føler at du vil hjelpe en fattig student å få kjøpt en kjole så hun får gått på ball, taes alle bidrag imot med et stort takk! (kontonr: 8674 12 75661) Desverre kommer ikke prinsen min før to dager etter ballet, hvis ikke kunne jo han ha tatt med seg ting nedover. Hovedsaken er at han ihvertfall kommer, og det er bare 8 dager igjen til!! :D Hurra! Derfor skal jeg stå på skikkelig hardt denne uka, og lese masse og få gjort unna litt ekstra før han kommer :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

sanne ord fra Cecilie,gjelder for alle d ja.Hun strever også for tiden.Klæmz t begge jentan.

jannicke lavik sa...

hvilke skole går du på?:)

Pia sa...

Hei! Jeg går på Szent Istvan University i Budapest. Jeg har en nyere og litt mer oppdatert blogg på: www.piakoteles.com men har for tiden litt problemer, så den er midlertidig nede, men jeg jobber med saken :) Så sjekk inn der litt senere. Har skrevet et veldig informativt innlegg om det å gå på veterinær-studiet.